Thursday, January 13, 2011

Cerita pasal sekolah... tiba-tiba teringat macam-macam aku lalu mase awal-awal tahun dalam hadapi dari aku tadika sampai form 5... hahaha lucu je.....
Tadika
   Hahaha... yg tu respon petame aku bile teringat zaman tadika....aku jenis suka berkawan... tapiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... kawan x nak kawan aku....aku kawan dengan budak lelaki je.... sedih sangat2 ... sebab tu kot aku jadi rendah diri dengan dak2 ni....tapi tease diri ini bagai dibuli gak gan budak perempuan... hihiihi... waktu tadika aku lebih suke main2 dari belajor... tp smpai sekarang pn same je.... huhuhu....ada sekali tu... aku jenis suke beragan ... sekali tegah mengelamun aku tersentap..... cikgu pangil aku ... ha kantoi aku tak bagi tumpuan dalam kelas.. hihihi lepas tu aku x tau mane cikgu tu dapat kuasa.. die angkat aku... cikgu tu dh la pregnant wak2 tu... perh sian cikgu tu dapat anak murib cam aku.....hahaha.... lepas tu aku kene denda la... dah memang salah aku... padan muke... hihihi em..denda aku dirasiakan... tp dak2 kat tadika tu pn x tau kot... waktu rehat aku kena pulau .... perh terase diri ini hine sngt.... aku pn tak tau sape kawan aku waktu tadika dulu....... hadoi memori sedih ni aku suke hapuskn je.... hem... aku waktu tadika sik dapat no yg byak... hahahaha ... padahal soalan bpak snang...
Darjah 1
    Tak menahan a... aku g  gan bapak aku waktu orentasi ... hahaha aku jenis ramah cikit.. konon mule idop bru.... hihihi cikgu aku comei waktu tu.... hem... dalam klaz aku ni minah kepoh gak... slalu kene tegur... 
hahaha da 1 hari tu da budak baru beria aku nak kenal... hemmmmm....
Darjah 2
    Cerita kat sni aku x ingt sngt.. ha da aku ingt skit.....ada nasyid... aku kne berlakon jd mak cik melawat jenazah .. hahaha berkat aku jd mk cik ... kumplan kami dpt no 2 k 3 gtu2 la,
Darjah 3
     Kat sini aku suka.... aku turun kelas.... waktu ni ase cam ape ntah... pergi sek pakai tudung balik dah tak da tudungnye.. hahaha... hemmm time ni 2003 ... wak2 ni fesyen gelang mami jarum.. ye a cerita mami jarum baru keluar.... ada setengah budak2 tak terlepas nak mengayakan gelang masing2... tidak kecuali aku juga...
hampeh je.... g sek nak menayang gelang.... wak2 murah je gelang mami jarum tu 1 rm3 hinga rm5 .... hem waktu kegemilangan aku gak a ni.. aku jd penolong kelas... tapi aku tetap kena pulau ag.. hadoi aku tak tau a ape salah aku ...... aku punye akademik akuy meningkat...... syukur lah.... hem...
Darjah 4
      Tahun ni aku naik kelas... hem.. dpt kawan baru....sekarang aku dah x dipinggir... hahaha aku belajo pkai tudung sepenuhnye... tapi lucu aku pakai tudung... nampak skaf separuh dahi... perh aku ingt da cikgu lelaki tegur aku... hihi malu je... kuang3...ha waktu ni aku suka subjek sn... ha tahun ni jugak aku kena demam campak.... hem... berbintik2 badan aku ... hem.. aku syg gan kawan2 aku waktu ni... kalau aku tak siap kerje ag die orang tolong kemas kan beg aku .... maklum a aku... ish3.. terime kaceh kawan...
Darjah 5
       Tak best sngt... ha tapi kat sni aku belajo semangat berkumpulan.... ada pertandingan sempena `bulan kemerdekaan... hem kami warnakan batu bata dgn warne a.. hem.... smagat btol waktu tu... sekali kami dh siap susun batu bata tu ... tibe2 kami kene pindah kelas.. kena naik tingkat 3 perh... sorg bwak 2 batu...aku ??? aku bwak jugak .. aku gune beg roda letak kat poket beg.. lucu je... semangat merdeka bekobar2... ha smpai kelas tu .... ada budak2 yg tak puas hati .... mereka telah hancurkan segala2nye.... kami rdo je la .... hem... tapi berbalaoi gak... kami jd johan untuk ketiga-tiga pertadingan... petama hias kelas ke-2 koir ke-3 poster..... semuanya berbaloi baloi....
Darjah 6
        Last year aku kat sekolah tu ...best memang best.... hahaha tapi ada sedih jugak... ha ni kali pertama aku msok kelas pertama.... waktu best sngat bile dapat duduk kelas pertama... ha ni taun aku upsr ... aku dapat tetttttttttttt... hahaha tp bersyukur la.... dari kelas yg agak kurang aku naik ke kelas yg org ckp agk ok a gak....
Tingkat 1
        Aku msok kelas tu.. tapi sekejap je... hari tu aku kena pindah kelas... aku naik kelas pertama ag.. hahaha yg lucu aku wat2 aku cam dak baru.... kat kelas tu rmai kawan2 aku yang lame... seronok sngt....
aku jumpe kawan baru... mule2 aku pelik gan dieorg ...(sebenarnye dieorg pn pelik gn aku) ... tapi akademik aku pn merosot...
Tingkatan 2
        Semua same tak ada yang berbeza dan menarik pon.....
Tingkat 3
        Setelah 2 taun belajo... skunk time pmr.... perh... pg petang tuisyen... hem.... best gak... hahaha slalu ponteng gak time ni.... keje kursus bertimbun2 adat a ..... semagat punye aku g kaji muzium layang2... hahaha org lain ambik bagunan za ba je... pe2 pn aku bertime kasih gan abg ipo n akak aku ...hihihi tanpa kamu tak siap a keje kursus sejarah... hahahhahah aku lulus pmr .... hihihi
Tingkatan 4
         Dengan result yg ado.... aku tak taget nak msok kelas sn... pagi tu aku g sek cam biase... hari tu menentukan kelas... dalam dewan dh bedebor.... ha... name kne sebut... yang tak menahan aku dpt msok kelas sn... nk menjerit aku... hahaha ....aku pun mula la belajo subjek2 yg berkaitan gn sn  ni... setiap minggu da experimen ... aku suke sngt2.. ha aku bedah katak ... hihihi mule2 takot gak tapi... beranikan diri je la... sebab  bukan aku yang bedahnye... aku just ngok je...
Tingkatan 5
         Ha taun ni penentuan ... huh taun depan bebas... tak sabar nak tunggu.... baru je 2 minggu sekolah ... aku dah ada tuisyen...bestnye tak sabar nk mulekan... tapi patutnya aku dah mula dari sekarang....

No comments:

Post a Comment