Saturday, February 5, 2011

saye dan kampung

WOW!!! tu je terkeluar dari mulut aku bila balik kampung selangor... hahaha perh rumah kat kampung dah tak macam rumah kampung tapi dah macam banglo... hemmmmm... ha kat kampung sekarang musim buah... tepi2 jalan pokok manga berbuah dengan lebatnya... hemmm sambilon the way balik kampung.. aku asyik monolog dalaman je.. dah macam apa entah... hahaha ... walau balik kejap je.. tapi memang berharga betul pengalaman balik kampung tu... balik kampung sebab kenduri kahwin... dekat kampung susah jugak nak buat majlis perkawinan ... semua kena sewa kalau tak ada... macam tempat aku ... kami guna amalan syarikat.... kalau nak guna pun.. kena bayar rm50 je.. semua siap pakej.... hihihi.. ha mas kahwin kat kampung pun lagi mahal dari kat sini.. hihihi kampung aku kat selangor.... tempat aku kat pahang.,...
 Nak tau sekarang musim padi menghijau... kalau dapat snap gambar tadi kan bagus.. boleh tunjuk kehijauannye... hahaha.. bestnya kalau duduk dekat kampung... dari mual perjalanan .. macam2 aku nampak ...
banyak perluang perkerjaan.. hihihi ada kilang beras, reban ayam, sarang burung tinggi sangat... hemm orang kat sini baru nak buat sarang burung  tapi rendah.. entah la... haaa... lagi apa lagi aku nampak ye????
ha PARIT hahahahha aku jumpa orang tengah pancing ikan dekat tepi parit.. perh memang best la.. kih3
    Cantik tak pasar ni ??? sempat lagi aku snap gambar ni.... kat tp jln da jual air jambu special .... sedap sangat... best balik kampung.. tapi kenangan yang tak boleh lupakan apabila aku telangar ikan masin yang tergantung kat pasar ni... nasib baik ada cermin mata kalau tidak abis mata aku lebam... hihihiihi

No comments:

Post a Comment